söndag 24 juli 2022

Blogg 24/7 2022.

 Parkdansen i Oskarshamn gick ut på att man dansade en slinga genom stadsparken. Om jag minns rätt var det flera olika etapper med olika danser. På bilden ser det ut att vara hambo vi dansar. Bilden antar jag att man fick köpa efteråt. Jag har hur som helst bara den här, fast jag var med ett par gånger till. Från dom tillfällena tror jag ändå att jag har någon typ av diplom. Senare på kvällen dansade vi kultis inne i folkets park. 1986 bodde jag i Kalmar. Jag körde upp till Oskarshamn och sov över hos en god vän, för att slippa köra hem sent. 1988 och 1989 bodde jag i Oskarshamn och hade cykelavstånd till parken. 1988 vann jag och min danspartner pris enligt mina anteckningar. Tyvärr har jag inte skrivit vad och jag minns det inte såhär långt efteråt. En googling ger vid handen att parkdansen flera år senare bytte namn till Oskarshamnsdansen. För några år sedan verkar den ha upphört helt. Som med så många andra föreningsdrivna evenemang hade medlemsskaran blivit äldre och orkade mindre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar