lördag 10 september 2022

Blogg 10/9 2022.

 Igår var det dags för en utflykt till Kalmar lasarett igen. Skelettstärkande behandling stod på programmet. Jag har många gånger tyckt att det var märkligt långt till den avdelningen, men betydligt närmare tillbaka till huvudingången därifrån. Nu fick jag till slut klart för mig att man kan gå två olika vägar. Sjuksköterskan som står som ansvarig för min behandling fick äntligen ett ansikte. Hon var så trevlig att vi missade bussen vi hade planerat att ta hem. Det ska pratas mycket när man har eller har haft cancer och jag tycker ju att det är så roligt att stå i centrum. Det fick bli en fika medan vi väntade och jag blev sugen på räkmacka när jag såg dom. Det visade sig vara en lyckträff, eftersom Bistron snart skulle stänga för dagen och sålde ut mackorna för halva priset. När bussen till slut dök upp stod det Trekanten på den, fast det var rätt nummer. Det är bara halvvägs hem, men det visade sig att bussen till Nybro kom strax efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar