fredag 2 september 2022

Blogg 2/9 2022.

 Termen ”meet and greet” hade jag tidigare enbart hört i samband med att musikintresserade bekanta träffade sina idoler. När det gäller hyrbilsfirman Mabi innebär det att dom kör bilen till Nybro och man träffas och får nycklarna. I vår lilla håla har dom enbart något som kallas för depå vid stationen. Det innebär egentligen bara att dom kommer till parkeringsplatsen där med bilen. Min bror förhandlade sig till att få sin bil levererad hit till Paradiset istället och då såg jag till att få samma förmån. När jag kom till vår parkering vid avtalad tid för återlämnandet, stod det två personer vid en bil på andra sidan gatan. Om det bara hade varit ett random kärlekspar hade det förstås varit lite pinsamt att fråga om dom kom från Mabi. Jag tänkte gå och ställa mig vid hyrbilen för att markera vem jag var, men så kände jag igen killen i paret. Det var han som hade lämnat bilen tre dagar tidigare. Kvinnan i hans sällskap visade sig vara hans mor. Innan dom lämnade Nybro tackade hon för att jag anlitar dom, men det känns inte som om jag hade något val direkt. Circle K har slutat hyra ut personbilar och Hertz verkar minst sagt struliga.

2 kommentarer: