onsdag 28 september 2022

Blogg 28/9 2022.

 Jag visste att jag hade fått olika typer av Covidvaccin, men trodde att man bara hade bytt vid ett tillfälle. När jag kollade på 1177 visade det sig att jag hade fått Pfizer dom två första gångerna och sedan Moderna, Pfizer och Moderna igen. Omväxling förnöjer sägs det ju och jag har ännu så länge inte blivit sjuk av det där vaccinet. Man hör ju om dom som får feber och blir riktigt dåliga av det. Men kanske är det som en man jag pratade med i väntrummet på vårdcentralen sa. Om dom till och med blir sjuka av vaccinet, hur dåliga skulle dom då inte ha blivit av själva sjukdomen. Jag kände att det ömmade lite när jag lade mig på den armen dom första två kvällarna. Mer var det inte. I samma väntrum satt en frissa, som jag diskuterade silverschampo med. När jag googlade på det här hemma, läste jag att det neutraliserar brassiga toner i blonda hår. Jag har ingen aning om vad brassiga betyder och lyckades inte googla mig fram till det heller. När jag kollade i Kvantums nätbutik efter sånt schampo, fick jag en betydligt enklare förklaring. Där stod det helt enkelt ”gult är fult”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar