lördag 17 september 2022

Blogg 17/9 2022.

 Igår hörde jag hur det plingade till i min telefon av ett meddelande på Messenger. Jag hade inte möjlighet att kolla det direkt och på två minuter hann jag förstås glömma hela saken. Mer än två timmar senare kom jag in på Facebook i datorn och blev påmind om att det fanns ett oläst meddelande. Det visade sig vara från min brorsdotter. Hon frågade inte hur jag mådde. Jag hade bett henne låta bli det den här veckan, eftersom jag var rädd att bli sjuk av behandlingen i fredags. Nu har det gått en hel vecka, så jag verkar ha klarat mig hyfsat den här gången. Brorsdottern undrade istället om jag hade kollat min brevlåda som igår. Det hade jag visserligen gjort, men brevbäraren kanske inte hade hunnit hit då. Nu tog jag hissen ner och tittade i boxen igen. Där låg ett litet paket och innehållet syns på bilden nedan. Vad har jag gjort för att förtjäna så fantastiska (syskon-)barn? Jag var naturligtvis tvungen att kontrollera statusen på innehållet och har glädjen att meddela att chokladen smakade lika ljuvligt som den var vacker.

4 kommentarer:

  1. Så fint! Man blir nästan tårögd av sådan omtanke.

    SvaraRadera
  2. Verkligen empatiskt och rart! Det är du mer än väl värd! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror du kommer att gilla dom gröna som heter Prinsess. ❤️

      Radera