måndag 26 september 2022

Blogg 26/9 2022.

 Kortet nedan är från 1989. Paret i mitten bodde jag nästan granne med under mitt första år i Oskarshamn. Jag passade deras son några gånger. Sedan flyttade dom till villa i Björnhult. Jag hade sålt min sista bil vid det laget, men fick åka med flickan som sitter till vänster på bilden ut dit och hälsa på dom några gånger. Det fanns bastu i det där huset och den skulle användas när det kom besök. Senare i livet har jag fått problem med att tåla värmen, men på den tiden gick det tydligen bra. Sista gången jag besökte Björnhult sov jag till och med över där, fast det inte är något jag minns. Tur att man skriver dagbok. Då hade jag själv flyttat till Nybro. Paret skildes så småningom. Tretton år senare såg jag dödsannonsen, som talade om att killen på kortet hade gått bort hastigt. Han blev inte ens femtio år gammal och sonen var i tonåren. Hans vänner där uppe ordnade en återsamling till hans minne ett halvår senare. Det skulle bli den fest han aldrig fick, eftersom han inte hann fylla femtio. Jag fick en inbjudan, men åkte aldrig dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar