tisdag 13 september 2022

Blogg 13/9 2022.

 Tjejen på bilden träffade jag första gången när hon bara var ett par veckor gammal. Ett knappt år senare var jag barnvakt åt henne. Jag tittade på någonting på tv, men fick gå ifrån flera gånger, eftersom hon vaknade. Till slut gav jag upp och behöll henne i famnen, för att få se klart i lugn och ro. På kortet är hon sju år gammal och på besök hos mig i Oskarshamn, där jag bodde då. Vi hyrde filmer och hon sov över. Nästa dag åkte jag buss med henne hem. Året därpå mådde hon bestämt inte så bra, för då besökte jag henne på lasarettet, där hon var inlagd. Några veckor senare verkar hon ändå ha hämtat sig, för då var jag hemma hos henne. Vi badade, det var grillfest på kvällen och jag sov över där. Hon var hos mig i Nybro också en helg, när hon var åtta. Det bestående minnet från den gången är makaronerna som jag kokade. Jag var bestämt lite onödigt frikostig med saltet. 1991 sov jag över hos henne på midsommarafton och hon var hos mig en helg i september. Efter det verkar den årliga traditionen ha upphört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar