onsdag 21 september 2022

Blogg 21/9 2022.

 Jag har investerat i ny datorstol några gånger och tre av dom gamla stod kvar uppe i vindsförrådet. En hade bara en låg rygg och inget nackstöd. En annan kunde man inte fästa ryggstödet i det läge där jag ville ha det. Vad jag hade emot den tredje minns jag inte längre. Däremot kommer jag mycket väl ihåg att den stod i vardagsrummet i tre veckor, eftersom jag inte visste hur jag skulle få upp den på vinden. Hissen går inte upp dit, så man får bära saker och ting en halvtrappa ner och en och en halv upp. Det var knappast någonting jag klarade av att göra med en stor, tung kontorsstol. Till slut kom jag i alla fall på att jag kunde åka ner med hissen i källaren, rulla (den har hjul) den till nästa hiss och åka upp till vinden med den. Där fanns det av någon anledning plats att låta hissen gå ända upp, när dom installerades en gång i tiden. När nu stolen jag hade efter några års flitigt användande började bli sprucken och ful, ville jag byta tillbaka. Problemet var att sedan det byttes lås tar jag mig varken ner i källaren eller upp på vinden från något annat trapphus än mitt eget. Jag fick dra stolen som skulle ner till lägenheten utomhus istället för genom källaren. När jag kom upp med den andra stod min älskade särbo uppe på vinden beredd att släppa in mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar