torsdag 22 september 2022

Blogg 22/9 2022.

 När jag var hos tandhygienisten i början av augusti hittade hon ett hål som skulle lagas. Den första lediga tiden hon hade till tandläkaren var sista september. En tid senare ringde dom från Folktandvården och flyttade fram tiden, eftersom tandläkaren skulle vara ledig. När samma sak hände igen i förrgår blev jag lite trött. Man vill ju inte vänta hur länge som helst på att få sånt där fixat. Fast nu blev det precis tvärtom, för hon hade en tid som igår. Plötsligt blev lagningen avklarad till och med före den första tiden jag hade fått. Medan jag satt i väntrummet kom en sköterska och trodde att jag var Gun, som hon väntade på. När damen ifråga dök upp fick både hon och en annan patient som hade kommit senare än jag gå in före mig. Jag planerade att fråga när det hade gått tjugo minuter över tiden, men min tandläkare var bara tio minuter försenad. Hålet satt under en krona och var inte lätt att komma åt. Vi hade inte samma modersmål, tandläkaren och jag, men om jag förstod henne rätt gjorde hon så gott hon kunde under rådande omständigheter. Med lite tur håller lagningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar