torsdag 1 september 2022

Blogg 1/9 2022.

 Tredje gången gillt. På onsdagens utflykt kom vi till slut iväg som vi skulle. Vi slingrade oss sakta via kustvägen upp till Sandvik, där vi åt lunch på Sandviks Fisk och Hamnkök. Stekt strömming med potatismos var riktigt gott. Vi besökte Gillberga stenbrott och Byrums raukar, innan vi fortsatte till Ölands norra udde. Fyren Långe Erik var inte öppen, så den fick vi beundra utifrån. Dagens jakt på glass gick inget vidare. Vid Källa glassgård stod det bilar, men en man ropade åt oss att det var stängt. I Löttorp hade ett liknande etablissemang fått anpassa öppettiderna efter rådande elpriser. Just för dagen innebar det att det också var stängt. Vi fick traska in på ICA och köpa varsin glasstrut. På vägen söderut igen blev det godis istället. När vi passerade en butik med lösgodis för andra gången, kunde jag inte motstå frestelsen längre. Vi körde östra landsvägen söderut och var nere vid hamnen i Kårehamn på hemvägen. Tillbaka i Nybro tankade vi hyrbilen, eftersom den skulle återlämnas idag. Jag har misslyckats med det varenda gång i modern tid. Nu hade min bror en genomgång med mig när han tankade sin hyrbil. Han måtte vara en fantastisk pedagog, för den här gången lyckades jag.

4 kommentarer: