söndag 11 september 2022

Blogg 11/9 2022.

 Det verkar råda delade meningar om huruvida det är höst i september eller inte. När det inte är mer än tretton grader i skuggan, tar jag på mig en jacka när jag går ut. I och för sig mest för att det är enklare att ha fickor att stoppa telefon och nycklar i än att bära på min lilla ryggsäck. I solen är det förstås betydligt varmare, så jag har ångrat mitt beslut varje gång den har gassat. På nätterna är det bara några få plusgrader, så vi har fått lite värme på elementen. Efter en lång sommar gäller det att komma ihåg att stänga av elementet i sovrummet på kvällen, om jag ska kunna sova. En kväll upptäckte jag dessutom att jag hade glömt att sätta på det igen, när jag steg upp på morgonen. Jag läser i minnena som dyker upp på Facebook att jag oftast har plockat in balkongmöblerna vid den här tiden. Lite tveksamt kändes det, när dagarna fortfarande var soliga och vackra, men nu är det ändå gjort. Det kändes lika bra att passa på innan höstrusket kickade in och medan mattan fortfarande var torr. Bara ett par dagar eter att jag hade städat bort sommaren kom hösten med full kraft.

2 kommentarer:

  1. Äntligen höst och framförallt REGN! Jag hoppas att alla förstår hur viktigt det är med regn, och inte bara sol och värme varje dag! Denna sommar är fullt i klass med den förskräckliga sommaren 2018! Torkan har varit svår i stora delar av norra och västra Europa! "Utan vatten inget liv"!

    SvaraRadera