tisdag 6 september 2022

Blogg 6/9 2022.

 På den tiden då jag fortfarande hade egen bil vevade man upp och ner rutorna för hand. Numera behöver man bara trycka på en knapp. Det låter enkelt, men till och med det går att röra till, om man anstränger sig hårt. Jag tycker till exempel att det borde vara en knapp för upp och en för ner. I förra veckan innebar det att jag vevade ner rutan på passagerarsidan, när jag ville ha upp den på förarsidan. Nästa knapp jag provade gick till vänster bak och den fjärde till höger bak. Vi befann oss på norra Öland och det kunde alltså ha blivit en rejält blåsig åktur, om vi inte hade råkat ut för det här vid ett tidigare tillfälle. Då klurade min älskade särbo ut att man skulle dra i knappen, för att få upp rutan. Själv skulle jag aldrig någonsin ha kommit på tanken att man kunde göra någonting annat än att trycka på en knapp. Jag kör inte bil mer än någon gång per år numera, men den här gången blev det i gengäld sextio mil på tre dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar