måndag 12 september 2022

Blogg 12/9 2022.

 Kontot på Ölands Bank verkar ha fått sin förklaring av mina bröder, även om jag inte förstod riktigt hur och varför det hade tillkommit. Det hade i alla fall med pappa att göra. Han har varit borta i femton år, så det måste vara långt mellan dom regelbundna kontrollerna av vem man är och var man har fått sina pengar ifrån. Det fanns alltså inga pengar på det där kontot att redovisa. Som jag fattade det hade dom direkt förts över till något av mina egna. Det jag undrar då är varför det behövdes ett särskilt konto för var och en i Ölands Bank, men det kanske kan kvitta såhär långt efteråt. Den ena av mina bröder verkade, precis som jag, helst vilja bli av med sitt. Den andra hade haft mera tur med hanteringen. Han hade fått ett papper där det stod att om han inte hörde av sig skulle banken avsluta kontot. Man kan undra över den olika behandlingen, när jag skulle ha blivit tvungen att åka till Öland för att avsluta mitt. Nåja, det löste sig ändå till slut och mysteriet med vem som hade öppnat kontot åt mig torde vara löst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar