måndag 19 september 2022

Blogg 19/9 2022.

 Gossen på bilden är min brorson och den är tagen för trettiotre år sedan. Numera är han en stor karl med yvigt skägg. På kortet är han sju månader gammal och på besök hos mig i Oskarshamn tillsammans med sina föräldrar. Vi brukade sitta vid köksbordet och spela spel innan han föddes, och hade väl en förhoppning om att kunna göra så även när han var med. Ni ser ju hur mysigt vi har gjort det åt honom med ett täcke att ligga på och saker att sysselsätta sig med. Notera också den bestämda minen. Den betyder att det kunde vi glömma fortare än vi kom på det. Inte sjutton tänkte han ligga på golvet, där han inte hade full koll på vad vi gjorde uppe på bordet. Något år senare flyttade hans lilla familj till ett annat hus. Vid det laget hade gossen fått en lillasyster. Hon var med sina föräldrar som flyttstädade det gamla huset, medan jag passade hennes bror i det nya. Vid det laget hade jag blivit nattarbetare och var ganska trött på dagarna. Jag försökte lura honom att sova lite, mest för att jag också skulle få göra det, men piggare unge hade ingen sett. Där skulle det inte vilas någonting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar