tisdag 20 september 2022

Blogg 20/9 2022.

 Jag antar att Pian och jag började jobba på golvfabriken i samma veva. Vi blev i alla händelser uppsagda båda två när det drogs ner på personal några år senare. Det var snabba ryck redan då, så vi blev återanställda redan efter ett par månader. Pian, som var lite äldre och hade längre uppsägningstid, hann inte ens sluta. Som jag minns det uppskattade hon inte förmånen riktigt, så hon gick hem ett tag i alla fall. Vi och en tredje kamrat umgicks vid några tillfällen på fritiden. En fredagskväll i mars 1993 var dom hemma hos mig. Kortet på Pian är taget då. I januari 1994 fick jag åka med Marianne till Grönskåra, där Pian bodde. Vi spelade spel till klockan två på natten. I augusti 1995 var Pian och jag hemma hos Marianne en lördagskväll och i april 1996 var dom hos mig igen. I oktober samma år dök Pian in här och fikade en timme. Sedan dess vet jag inte om jag har sett henne över huvud taget. Jag minns inte alls hur länge hon jobbade kvar på golvfabriken. I lördags fanns hennes dödsannons i tidningen. Hon blev 78 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar