torsdag 29 september 2022

Blogg 29/9 2022.

Min älskade särbo råkade komma åt tangentbordet till sin dator och plötsligt låg hela bilden på tvären. Jag googlade fram hur man skulle lösa det, men insåg för sent att den lösningen gällde Windows 10. Alltså borde den ha fungerat på min dator men inte på hans. Istället blev det precis tvärtom. När han fick ett mail om att någon hade loggat in på hans Instagram från en okänd enhet, tänkte vi byta lösenord på hans konto för säkerhets skull. Det strulade i datorn, så till slut gick jag in på hans konto i telefonen. Jag fipplade lite där och till slut lyckades jag med bytet i datorn. När jag tittade på telefonen igen fick jag ett meddelande om att jag var utloggad från hans konto, eftersom någon hade bytt lösenordet. Lite bra känns det att strul med datorer även drabbar större aktörer, även om det är fler som blir lidande då. Att vänta på resultatmail från Svenska spel brukar bli en seg historia. Kommer jag ihåg att det har varit dragning brukar jag logga in och kolla själv. I tisdags fungerade inte det, eftersom dom hade tekniska problem. Två timmar efter dragningen kom mailet, men det gick fortfarande inte att komma in och se något resultat. Man kan undra varför dom skickade ut mail då.

2 kommentarer:

  1. Ordning och metod efterlyses i datorvärlden! Datorer är bra, när dom fungerar!

    SvaraRadera