fredag 30 september 2022

Blogg 30/9 2022.

 Företag som sysslar med transporter verkar det finnas fler än åtminstone jag någonsin har hört talas om. Senaste gången mannen i mitt liv skickade efter minneskort, skulle dom komma med något som hette UPS. När jag googlar på det nu noterar jag att det är världens största paketdistributionsföretag, så man kan tycka att jag åtminstone borde ha hört namnet. Vi fick en spårningslänk till försändelsen. När paketet inte lämnade Tyskland på ett par dagar ångrade vi att vi inte hade skaffat en inloggning hos företaget där vi handlade. När försändelsen väl närmade sig Nybro var särbons två största bekymmer att han inte kunde se att dom hade hans telefonnummer och att dom definitivt inte hade hans portkod. Vi försökte ringa UPS, men gav upp när vi kom vilse bland alla knappval. Till slut insåg jag att dom hade Facebook. Messenger brukar fungera bra när man vill ha kontakt med något företag. Så även detta. En trevlig gosse skrev in både telefonnummer och portkod till chauffören och bad honom ringa när han var på väg. Mannen fick sina minneskort till och med före utsatt tid.

2 kommentarer: