lördag 24 september 2022

Blogg 24/9 2022.

 Lite förundrad blev jag när jag läste att alla över arton nu kunde få sin fjärde vaccinationsspruta mot Covid. Som medlem av en riskgrupp fick jag min femte i veckan som gick. Det var precis i tid som jag hade fått koll på det där med riskgrupp, för det var första gången som någon frågade om det. Lite socialt blir det vid vaccinationstillfällena, eftersom man ska sitta kvar en kvart efteråt. Det är väl för att ha koll så att man inte får någon otäck reaktion på sprutan. Där satt gott om folk när jag kom, men jag var ändå vaccinerad och klar fem minuter innan jag egentligen skulle ha varit där. Man blir varje gång uppmanad att ta med vaccinationskortet, men varken jag eller en man jag pratade med hade fått mer än dom två första sprutorna ifyllda där. Det fanns helt enkelt inte plats för fler på det lilla kortet. Fast när damen som satt bredvid mig halade upp sitt, insåg jag att man nog hade fått det ifyllt om man hade lämnat fram det. På hennes kort hade dom skrivit i kanterna för att få plats med resten av sprutorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar