fredag 23 september 2022

Blogg 23/9 2022.

 Stundtals har jag extremt svårt att få ögonen på det jag söker i affären. Problemet verkar inte vara synen, för när jag handlar har jag alltid glasögon på mig. Det blev jag tvungen att börja med samtidigt som jag började scanna mina varor själv. Det blev onödigt spännande, när jag inte såg att läsa på den lilla displayen. Sist jag var på Kvantum skulle jag köpa pappersnäsdukar. Jag hittade först bara sexpack. När jag hade scannat in dom fick jag syn på tiopack på hyllan ovanför. Jag tog bort sexpacken ur dosan och scannade in tiopacken. Då upptäckte jag en mycket billigare variant ett snäpp högre upp och fick upprepa samma procedur en gång till. Stundtals placeras sånt som jag tycker är typ samma på olika ställen, men nu låg ju faktiskt alla näsdukarna väl samlade. Det var bara jag som uppenbarligen inte klarade av att titta på mer än en hylla i taget. Här hemma var toa-ankan försvunnen häromdagen. Jag fick klättra upp på min lilla hushållsstege, för att se om den hade hamnat bakom dom andra flaskorna. Det hade den inte. Den stod nämligen längst fram, men jag hade ändå inte sett den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar