onsdag 1 mars 2023

Blogg 1/3 2023.

Att det krånglar till sig när man drömmer, antar jag händer dom flesta då och då. En natt var jag på Kvantum för att handla, men hittade inte min shoppinglista. Jag har ingen aning om vad jag ska handla utan den, ens när jag är vaken. När det är en dröm finns det förstås över huvud taget inga varor att komma ihåg. Jag hittade en lapp till slut, men lyckades slarva bort den också. Radion stod på inne i butiken. Det brukar betyda att min klockradio försöker väcka mig, men nu var det faktiskt tyst i mitt sovrum. Min telefon hade förvandlats från en smartfåne till en gammaldags tegelstensliknande sak. Att ta en dosa till självscanningen hade jag förstås också glömt. I verkligheten är det åtminstone plana golvytor tillbaka till dom, även om det blir lite strul med att ta sig ut dit igen. I min dröm var det både gyttjigt och stenigt. Det största problemet med självscanningen i verkligheten är tydligen att folk ser det som ett tillfälle att stjäla som korpar. I flera ICA-butiker har dom till och med tagit bort det helt därför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar