måndag 12 februari 2024

Blogg 12/2 2024.

 Det var länge sedan vi köpte skivad medvurst, men nyligen var det dags igen. I modern tid har det bara blivit lökkorv i bit, som jag anar att jag har stoppat i mig det mesta av. Den förvarade jag i en plastpåse, men den skivade korven brukar jag lägga i en burk. Jag misstänker att förpackningen ska vara återförslutbar, men jag tycker inte att det brukar fungera något vidare. Det är en rejäl förpackning vi köper, så det var svårt att få ner all korv i burken jag försökte med. Då slog det mig att vi brukade använda en större, platt burk tidigare, men den kunde jag inte hitta. Jag tänkte först att den hade åkt upp på vinden, när jag fick färre skåp, eftersom hyresvärden satte in en diskmaskin. Fast när jag hittade locket förstod jag att jag måste ha använt burken till någonting annat och jag hittade den nästan direkt. I den hade jag samlat alla mediciner som ska vara i dosetten, så jag slipper söka upp allihop varje gång jag ska fylla på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar