tisdag 20 februari 2024

Blogg 20/2 2024.

 Jag läste på nätet att polis hade larmats till en adress på Hisingen i Göteborg efter att förbipasserande hade hört "hysteriska dödsskrik" från en lägenhet. När polisen kom till adressen hördes inte längre något bråk, men man lyckades lokalisera lägenheten som det skulle ha hörts skrik ifrån. Det visade sig däremot inte röra sig om ett bråk. I stället var det några kvinnor som hade karaokekväll. Undrar om dom någonsin vågar sjunga mera efter det. Så illa sjunger inte ens jag så polisen har knackat på. Åtminstone inte ännu så länge. Man ska väl aldrig säga aldrig, antar jag. I samma artikel kunde man läsa om någon som hade fastnat i ett förvaringsskåp på en järnvägsstation. Jag fick aldrig veta mer om vare sig storleken på skåpet eller hur det gick för personen. Med dagens alla tokiga utmaningar på Tiktok, antar jag att hen mycket väl kan ha krupit in där självmant.

2 kommentarer:

  1. Om så var fallet, så "förvånar ingenting mig längre"!!!

    SvaraRadera