torsdag 1 februari 2024

Blogg 1/2 2024.

 När platsen där min utdragna tand hade suttit började värka mer intensivt i söndags natt, plockade jag fram den lilla folder jag hade fått, för att få tips om hur länge det skulle kunna dröja innan det blev bättre. Där stod att läsa med fet stil: ”Om värk eller svullnad tilltar efter tre dagar - kontakta oss.” Jag insåg att det hade gått exakt så lång tid sedan operationen. Jag avvaktade ändå ett dygn i hopp om att det skulle ge med sig, men sedan ringde jag och fick tid som igår. Det tandläkaren då säger är att det brukar bli värre efter tre dagar. Ska då alla höra av sig? Varken hon som svarade när jag ringde eller hon som bokade tiden gav mig den informationen. Nu tittade bara tandläkaren i min mun och spolade med saltlösning, om jag minns rätt. Han sa att det såg bra ut och att smärtan var från benet som läkte ihop. Så passade han på att ta bort stygnen. Det såg jag ändå som en god gärning, eftersom dom har stuckits, när mat har trillat ner där.

5 kommentarer:

  1. Underbart uttryck: "Min kropp vet hur gammal jag är, men min hjärna vägrar tro det."
    Så är det här med. Ibland blir jag rent gymnastisk och får blåmärken både här och där.
    Bra att du slapp antibiotika.
    Allt gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag missade att berätta vem jag är, så det här är jag: https://trendigheter.blogspot.com

      Radera
    2. Trevligt att du berättade vem du är. Vissa föredrar att vara anonyma av någon anledning.

      Radera
    3. Har man uppnått min ålder, så finns det inga hemligheter kvar.

      Radera