onsdag 28 februari 2024

Blogg 28/2 2024.

 När jag daterade ett blogginlägg med den 23/1 häromdagen, började det rassla i min stackars hjärna. Jag kände direkt igen datumet som brorsonens födelsedag. Ändå kunde jag inte påminna mig att jag ens hade skickat ett kort eller grattat honom på Facebook. Paniken steg tills jag till slut insåg att det var jag som hade skrivit fel. Det skulle vara den 23/2. Den omtalade födelsedagen låg en månad bakåt i tiden och jag hade inte missat den.
Jag skrev ut ett kort där mina grannar var med och gav till dom. Det var en tredje person med, som jag utgick från att dom skulle känna igen. Det gjorde dom inte. Jag tänkte mig att någon i samma ålder borde ha koll på läget, men från en åttioårig väninna fick jag inget svar. När jag försökte med en flicka som bara är lite över fyrtio gick det bättre. Hon kom ihåg förnamnet och med hjälp av lite andra uppgifter lyckades vi klura ut efternamnet också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar