tisdag 27 februari 2024

Blogg 27/2 2024.

 Årets kontrollbesiktning av kroppen klarades av igår, när jag besökte min fantastiska husläkare. Jag har åtminstone försökt lista mig hos henne och nu kollade hon upp att jag hade lyckats. Hon tittade på allt jag bad om och skrev ut både ny medicin och recept på alla jag har sedan tidigare. Så skrev hon ut hela min medicinlista och den var lång. Efteråt togs det ett gäng blodprover och dessutom ett EKG. Jag skulle ha gått dit igen som imorgon, för att ta proverna som onkologen vill ha till mitt besök där på fredag. Nu togs dom proverna samtidigt, så jag slipper gå ner dit fler gånger den här veckan. Inte förrän jag kom till receptionen på vägen ut tog det tvärstopp. Jag hade blivit tillsagd att boka en ny tid om en månad för att utvärdera den nya medicinen. Det gick inte eftersom det inte fanns något schema så långt fram. Inte så konstigt kanske, med tanke på att Astrakanens framtid verkar vara lite osäker. Desto märkligare att särbon har en tid hos sin läkare om just en månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar