lördag 24 februari 2024

Blogg 24/2 2024.

 Igår var det dags för besök på käkkirurgin på sjukhuset igen. Bussen var där i tid för en gångs skull och jag traskade upp till kliniken direkt. Vid dörren in dit tog det tvärstopp, för den var låst. Jag blev helt förvirrad och började se mig om efter andra ingångar. Nu hade jag sån tur så min tandläkare hörde att någon ryckte i dörren och kom och släppte in mig. Efteråt såg jag klockan jag skulle ha ringt på. Den var så stor och väl uppmärkt att det var riktigt pinsamt att jag inte hade sett den när jag kom. Väl inne på kliniken började min telefon skråla, eftersom jag hade glömt att stänga av den. Själva läkarbesöket slutade med en rejäl dos antibiotika och ett tips om andra piller jag kunde köpa för att klara magen genom behandlingen. Jag passade på att besöka sjukhusapoteket innan jag åkte hem, för att kunna börja medicinera direkt. Med facit i hand borde jag ha traskat bort till det andra apoteket på sjukhusområdet. Nu hade Apotek Hjärtat bara en ask hemma av medicinen. Det blir lite knöligt i efterhand, när jag skulle ha fått tre förpackningar på samma uttag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar