onsdag 7 februari 2024

Blogg 7/2 2024.

 Jag får det mesta av min information om vad som händer i Sverige och resten av världen via journalisten Marcus Oscarssons sida på Facebook. Lite kan det störa mig att han fyller upp sitt eget kommentarsfält med små enkäter i ämnet han precis har avhandlat, men häromdagen blev det faktiskt riktigt roligt. Artikeln handlade om att mängder av hundar blir sjuka när vädret slår om från mycket kallt till töväder. När snön smälter dyker det upp avföring och annat skräp, efter att bakterierna frodats under en längre period. Många hundar slickar instinktivt i sig av de olämpliga sakerna och blir i värsta fall väldigt sjuka. Kräkningar, diarréer, trötthet, matvägran, feber och nedsatt allmäntillstånd är några symtom. Oscarssons fråga gällde huruvida hundägarna betraktade sina hundar som en jämlik familjemedlem och det gjorde förstås nästan allihop. En kille kommenterar då att ”Men när barnen blir allergiska mot hunden, adopterar ni väl inte bort barnen?” Nästa kommentar hade hamnat under hans, så jag läste den först som ett svar på den. ”Naturligtvis. Ludde är mitt barn.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar