söndag 18 februari 2024

Blogg 18/2 2024.

 Vad gäller varorna som kommer från Kvantum doftade Showerpower plötsligt helt annorlunda mot tidigare. Man sköljer bort den direkt, så jag antar att det inte spelar någon större roll. På påsen med brödlimpan stod det att den innehöll vad jag tror var sjutton procent mindre plast. Det kan i och för sig ha hängt ihop med att brödskivorna verkade ha krympt. Blir mackorna mindre lär det inte krävas lika mycket plast för att härbärgera dom. Ordet brödlimpa avskyr för övrigt min älskade särbo, eftersom han anser att det är självklart att det är bröd man menar. Jag borde visa honom en text jag hittade på nätet, där det stod ”gravad/rökt laxfisk”. Jag utgår från att alla laxar är fiskar. Möjligen kan man ha avsett någon annan typ av laxfisk än just lax, men annars tycker jag att ordet var mera överkurs än vad min brödlimpa är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar