fredag 16 februari 2024

Blogg 16/2 2024.

 Sluta svara på främmande och/eller hemliga telefonnummer vågar jag nog aldrig göra. Senast var det en man, som när jag svarade med mitt förnamn frågade om det var Eva Ericsson. Jag var fortfarande misstänksam mot om det var en säljare eller bedragare, så jag svarade aningen avmätt att det kunde vara så. När han presenterade sig kände jag igen namnet på en man som hade köpt kassettböcker av mig. Nu ringde han, eftersom han istället hade fått en hårtork. När jag började skicka paket en gång i tiden slog jag in alla lådor i papper. Så insåg jag att ingen annan gjorde så och då slutade jag också. Kartongen han hade fått från mig hade således innehållit en hårtork när den var ny. Nu fick jag övertyga honom om att han skulle hitta sina böcker, om han bara öppnade den. Hade jag inte svarat på samtalet är risken stor att han hade returnerat paketet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar