lördag 3 februari 2024

Blogg 3/2 2024.

 Jag har under stora delar av mitt liv haft små lampor som hänger i vardagsrumsfönstret. Förr var dom elektriska, men där jag bor nu sitter den enda kontakt man skulle kunna använda till någonting sånt i andra änden av rummet. Istället har jag lyktor som man sätter värmeljus i hängande i det där fönstret. Jag köper två olika sorter med olika lång bränntid, eftersom det är mörkt så olika länge beroende på vilken årstid det är. Nu när dagarna är korta är det sex timmar som gäller. På dom senaste jag köpte verkar man ha lagt till mer än så. En kväll när det var läggdags för mig brann dom fortfarande, fast det var sju timmar sedan jag tände dom. Jag ville inte gärna lämna dom utan tillsyn och att släcka dom i förtid brukar vara en bökig historia. Jag gick ut på balkongen och blåste ut ljuset i lyktan jag har där, medan jag samlade krafter för uppdraget. När jag kom in igen hade det ena ljuset slocknat och det andra var på väg att följa efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar