fredag 23 februari 2024

Blogg 23/2 2024.

 Nu har min älskade dator rasat fullständigt. En dag när jag satte på den blinkade det bara lite i ena hörnan av skärmen. Oändligt långsamt lyckades jag få igång kommandon från installationscd:n, men till slut fick jag ge upp. Det var nästan så jag funderade på att skippa tanden jag väntar på och köpa en ny dator istället. Tills vidare lyckades jag i alla fall få liv i föregångaren, fast jag har förstått att datorer är färskvara. När jag till slut skulle ansluta skrivaren var sladdarna redan på plats, fast jag kunde svära på att jag inte hade satt dit dom. Antingen glömmer jag extremt fort eller också spökar det här. Den enda reserv jag har kvar nu är laptoppen, som jag spelar musik från i vardagsrummet. Fast den fick jag när jag hade jobbat på Kährs i tjugofem år, så den är inte heller någon ungdom.

2 kommentarer:

  1. "Dessa moderniteter"! " Jag själv då"? Nja, " Du är väl inte helt förbrukad än", sa min husläkare till mig, efter den senaste "besiktningen" ! :-) :-)

    SvaraRadera