fredag 9 februari 2024

Blogg 9/2 2024.

 Grannarna på nedre botten har bara en halvtrappa ner till postboxarna innanför ytterdörren, men eftersom båda är runt nittio har det ändå hänt att jag har erbjudit mina tjänster. Första gången blev det riktigt pinsamt. Det tog tvärstopp när jag försökte låsa upp deras box, fast jag utan problem öppnar min egen, som är exakt likadan, var och varannan dag. Grannfrun fick komma ner och öppna den själv. Jag vågade mig ändå på att försöka igen häromdagen och då insåg jag vad som förmodligen hade gått fel förra gången. Vi har våra boxar på varsin sida och båda öppnas ut mot sidan av anläggningen. Det antar jag betyder att man får vrida nyckeln åt olika håll, beroende på om man ska öppna en vänster- eller högerhängd lucka. Inte undra på att det tog tvärstopp för mig, om jag försökte låsa deras box, när den redan var låst.

2 kommentarer:

  1. Det påminner mig om en gammal låt från 1967, med popgruppen "The Box Tops". Låten hette " The Letter"! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kände igen den när jag hörde den. ❤️

      Radera