lördag 17 februari 2024

Blogg 17/2 2024.

 I torsdags kväll började Internet strula, när vi försökte kolla upp ett och annat. Finns det någonting värre än att försöka öppna webbsidor som bara står och snurrar? Det skulle vara att bank-ID inte heller fungerade. Jag blev inte klok på om det bara var hos mig det strulade eller om det var Telia som hade problem. Jag körde felsökning och startade om routern utan att få någon ordning på det. Jag funderade på att ringa någon granne, men dom jag kom på använder andra Internetleverantörer. Ingenstans hittade jag någon information vare sig om att Telia hade några störningar medan det pågick eller någon uppgift om det efteråt. Till slut hittade jag i alla fall diagrammet från Downdetector nedan. Det visar väl ganska tydligt att det var fler än jag som hade problem den kvällen. Som väl var blev det fart på nätet igen efter någon timme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar