söndag 4 februari 2024

Blogg 4/2 2024.

 När min älskade särbo skulle föra över pengar till någon, hade plötsligt flera personer försvunnit ur hans lista på betalningsmottagare på Internetbanken. Han kunde inte förstå varför banken skulle ge sig in och rota i hans personliga inställningar. Jag kunde inte ens föreställa mig att det var vad dom hade gjort, men se det var det. Särbon ringde och frågade och fick veta att när den nya Internetbanken kom hade dom tagit bort alla privatpersoners konton ur den där listan. Jag för enbart över pengar till olika företag, så jag hade ingenting märkt. Förklaringen dom hade var att kontonumren kunde ha blivit inaktuella. Vi tyckte båda att risken för det borde vara minst lika stor för dom företag man har på den där listan, som man inte har fört över pengar till på flera år. Jag tycker det var snudd på egenmäktigt förfarande att rota runt i personliga konton sådär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar