torsdag 22 februari 2024

Blogg 22/2 2024.

 Radio är ingenting jag lyssnar på överdrivet ofta, men när man i en sändning pratade med folk som kom dit om det här med Astrakanen läkarcentrum blev till och med jag nyfiken. Jag missade det när det gick, men numera kan man ju lyssna på allt sånt i efterhand på webben. Då kunde jag dessutom scrolla förbi musik och annat, som inte intresserade mig. Min älskade särbo har varit med i radio några gånger, men den här chansen missade han. Å andra sidan sa ett par av dom som intervjuades sånt som hade varit giltigt för honom också. En dam var på väg till vårdcentralen för en kontrollbesiktning. Det uttrycket brukar särbon också använda. En man som intervjuades tolkade jag som att han både hade samma fasta läkare som särbon och liknande erfarenheter av en annan läkare. Jag håller med insändaren i morgontidningen. Där skrev någon att det blir fel ibland på länssjukhuset också och undrade om dom skulle lägga ner det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar