måndag 19 februari 2024

Blogg 19/2 2024.

 När jag inte hittade någon butiksgrillad kyckling i Kvantums onlinebutik trixade jag lite med en plan B. Jag köpte färdiggrillade kycklingdelar som fanns förpackade i frysen. När jag till slut lyckades beställa en vanlig grillad kyckling tog jag bort dom andra förpackningarna. Båda delarna hade varit lite överkurs, så jag fick chansa på att den butiksgrillade skulle finnas med i leveransen. Det gjorde den inte, och det fick jag inte veta förrän det var för sent att beställa någonting annat istället. Däremot fick jag den sötsura såsen, som vi skulle ha haft till kycklingen. Det visade sig att pannbiff med ris och sötsur sås smakade helt okej. Det måste förstås vara enklare för dom som beställer sina varor för avhämtning. Då kan dom alltid passa på att gå in i butiken och hämta ersättning för det som saknas. Å andra sidan kan jag tycka att lite av vitsen med att betala dyrt för att handla online försvinner då.

2 kommentarer:

  1. Vad gäller ICA:s minst sagt löjliga regler för "bästföredatum" vid leverans av mjölk, är jag så less jag kan bli!! Detta är vad sägs ett beslut taget av ICA centralt! Ett annat korkat beslut vad gäller mjölken, är de nya "korkarna", som sitter kvar och ibland i vägen vid upphällningen! Kan det vara EU som hittat på detta?

    SvaraRadera