fredag 2 februari 2024

Blogg 2/2 2024.

 Min älskade särbo och jag åkte tillsammans till Kalmar i onsdags, men det var bara jag som hoppade av vid sjukhuset. Han skulle till polisen och ansöka om nytt ID-kort. Om man någonsin gör verklighet av förslaget att ta bort körkorten som legitimation lär det bli rena lämmeltåget dit. Vi är nog ganska många som använder körkortet att legitimera oss med. ID-kortet går att hämta ut i Kalmar, men hela Nybros befolkning måste ta sig till Kalmar för att ansöka. På min destination tänkte jag först söka upp receptionen på tandvården, men kom inte ihåg var den fanns. När jag hittade någon att fråga var det sköterskan som jag brukar träffa när jag är där med anledning av snarkskenan. Hon hjälpte mig själv att fixa både biljett till hemresan och blankett för att förhoppningsvis få betalt för ditresan. Den senare skulle sköterskan på käkkirurgin fylla i, eftersom det var dit jag skulle, men hon klarade inte av det. Hon fick följa med och visa mig var receptionen låg istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar