söndag 12 november 2017

Bättre dåligt minne än dåliga minnen.

Dom flesta verkar vara överens om att det är okej att jag kör min laptop med nätdrift hela tiden. Jag har den stående på stereobänken i vardagsrummet, och använder den som musikspelare. Ändå blir jag lite nervös av dom som hävdar att batteriet behöver joggas emellanåt. Problemet när jag drar ur sladden är som med allting annat mitt dåliga minne. Så fort jag har tänkt tanken att jag måste komma ihåg att sätta i den igen glömmer jag bort det. Någon gång har datorn plingat och påmint mig, men det händer att jag bara stänger av ljudet och låter den gå, när jag vill ha det tyst en stund. När jag sätter på ljudet igen, och det inte händer så mycket, brukar jag komma på vad jag har glömt. Det var nästan snäppet värre med minnet när det gällde ett tidningsklipp jag inte hittade häromsistens. Jag hade scannat in det i datorn, men ville spara pappersklippet också. Problemet var att jag inte för mitt liv kunde komma på var jag hade gjort av det. Jag hittade det varken där jag borde ha lagt det eller någon annanstans. Jag rotade till och med igenom papperskorgen. Där kunde det ju ha hamnat av misstag, men det låg inte där heller. Det dök inte upp förrän jag skulle använda scannern nästa gång. Att jag kunde ha glömt kvar det i den slog mig uppenbarligen aldrig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar