lördag 25 november 2017

Nyklippt.

Igår var det dags för ett besök hos frissan. Samma tjej har klippt mig närmare hundra gånger, men vi har fortfarande en liknande diskussion varje gång. Hon hävdar att det inte går att klippa mig som jag vill, men det slutar ändå alltid med att hon gör exakt det. Jag funderar på om jag kunde skriva på något papper om ansvarsfrihet för henne. Jag vet vid det här laget att hon, som utbildad frisör, inte kommer att gilla slutresultatet. Jag kommer däremot att älska det, och det är ju huvudsaken, eftersom det är jag som ska leva med det. Jag var på Kvantum efter frisörbesöket igår. På min shoppinglista hade jag bland annat skrivit upp hårtoning, eftersom jag skulle tona håret idag efter klippningen. Inte förrän jag stod framför hyllan där den fanns, kom jag ihåg att jag hade köpt på mig ett gäng förpackningar på Internet, när Kvantum inte hade min färg hemma. Att jag köpte en hårklämma när jag var precis nysnaggad kan verka lite udda, men den var inte tänkt för håret. Jag har en ulligt härlig pläd, som jag har fått av bror och svägerska vid något tillfälle. Nu har jag kommit på hur skön den är att ha bakom ryggen, när jag sitter vid datorn. Jag viker den snyggt runt ryggstödet, men den har en irriterande förmåga att glida ner därifrån varje gång jag reser mig. Den här hårklämman fungerar perfekt att hålla fast den med. Jag gick fram till en gravid flicka ur personalen, för att fråga henne vad hon trodde om min idé. Inte förrän hon vände på huvudet insåg jag att det var en tjej som jag brukar prata med. Det måste ha varit ett bra tag sedan vi sågs, för hon hade hunnit få en rejäl gravidmage sedan sist.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar