måndag 27 november 2017

Omflyttningar.

Under en period av mitt liv samlade jag på mig hyfsat många kassettböcker. Jag hade bland annat en stor bokhylla full. När jag började använda den hyllan till annat, hamnade böckerna utpytsade i olika hyllor och skåp. Dom tog en massa plats, men jag var inte säker på att dom skulle klara utomhusklimatet i vindsförrådet. Nu insåg jag att dom ändå knappast kommer att komma till användning igen. Dessutom har det hänt att jag har burit ner kassettband med musik från vinden, och dom har fortfarande gått att spela. Sålunda bestämde jag mig för att jag behöver utrymmet i mina skåp till annat. På vinden hittade jag en riktig flyttlåda. Som tur var fyllde jag den inte helt med kassettböcker, för då hade jag aldrig orkat bära upp den igen. Den blev tillräckligt tung efter att jag hade tömt ett par hyllplan. Nu fick jag till exempel plats med alla öl jag köpte sist jag var på Bolaget på ett och samma ställe.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar