lördag 11 november 2017

Massage.

Jag hade bokat tid för massage för tre veckor sedan, men så blev barndopet flyttat till just den lördagen. Efter att ha fått alla muskelknutor uppmjukade är jag definitivt inte i form för något sånt, så jag bokade av massagen. Någon ny morgontid lyckades jag inte få förrän idag. Dom senaste veckorna har jag inte varit någon extrem nattmänniska, så i morse hade jag ställt klockradion på halv sju, för att hinna duscha innan jag gav mig iväg. Nu fungerade min invärtes väckarklocka så extremt bra att jag vaknade tjugo över sex. Att ta sig ner till centrum på cykel var inte det lättaste. Det var riktigt höstrusk med regn och kraftig blåst. Jag hade sån motvind så det var tur att jag alltid är ute i god tid. Jag hann precis. När jag kom ut till cykeln efteråt stod den i en vattenpöl. Jag trodde bara att det hade regnat rejält, men på Facebook ser jag nu att det till och med kom lite snö. Det gick hur som helst betydligt lättare för mig att komma hem än dit. Hem hade jag både medvind och uppehåll. Jag var inne på Kvantum en sväng, för att köpa till mjölk så jag klarar mig till nästa helg. Så köpte jag ljus och mossa till adventsljusstaken. Jag har haft den i flera år, men kommer aldrig ihåg att det behövs förrän jag tar fram den. Nu råkade jag läsa om det när jag skummade gamla dagboksanteckningar, så det var lika bra att passa på. Jag vet att det har hänt att den gröna mossan har varit slut på Kvantum, och den jag har köpt någon annanstans har inte alls varit lika fin. Det är väl ingen som på allvar kan se mig ge mig ut i skogen och plocka mossa? Den som växer fritt är väl dessutom knappast flamsäker.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar