måndag 20 november 2017

Halka.

En av mina arbetskamrater har försovit sig flera gånger sedan han började på vårt nattskift. Jag antar att han lägger sig och vilar middag eller något, och sedan vaknar han inte i tid. Det värsta är att han stänger av signalen på telefonen. Annars skulle han åtminstone vakna när dom börjar ringa från jobbet för att höra var han håller hus. Han har en bit att köra, så i förra veckan var det någon som var orolig, eftersom hon påstod att det var ganska halt. Jag förstod inte riktigt vad hon menade, för här i stan var det flera plusgrader. Sedan hörde jag dels att det var annorlunda på landet, och dels att personalparkeringen vid jobbet brukar vara glashal. Inför helgen varnades det för blixthalka, när temperaturen skulle falla och vägbanorna var blöta. Jag trodde inte det hade blivit något av med det, förrän jag såg en bil på industriområdet på andra sidan Norra vägen, som sladdade runt flera varv. Med vilja då alltså. Vissa människor är så lättroade.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar