onsdag 15 november 2017

Onsdag.

Jag läser alltid igenom mina bloggtexter innan jag publicerar dom, även om det inte alltid hjälper. Igår reagerade jag i alla fall själv på det som hade blivit fel. Jag skulle skriva att det var flera veckor sedan jag tog en rask promenad senast. Istället hade jag skrivit att det var flera år sedan. Även om minnet blir sämre och förvirringen tilltar med stigande ålder, så konstaterade jag i gårdagens tidning att det där med att man ser äldre ut planar ut till slut. Det var ett kort på en dam som hade fyllt hundra och hennes tvillingdöttrar. Den jag tyckte såg yngst ut av dom tre var mamman. Här hemma har det varit utrensning bland cyklarna idag. Det var ett tag sedan sist, och nu började källare och cykelställ att fyllas av mer eller mindre användbara cyklar. Man får märka upp sin egendom, och omärkta cyklar forslas bort. När jag kom ner i källaren igår kväll hade redan någon Kalle satt lappar på båda mina cyklar. Jag hittar ingen Kalle alls i vårt hus, så fråga ett är vem sjutton det är. Fråga två är hur han kunde pricka just mina båda, för dom står i varsin ände av källaren. Jag har svårt att tro att någon ens vet att den gamla cykeln är min. Nu funderar jag på om jag borde gå ner och kolla så jag inte plötsligt står utan cykel när jag ska iväg till jobbet. Fast är vi två stycken som märker upp dom borde dom väl garanterat inte bli slängda.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar