fredag 3 november 2017

Inloggning.

Med tanke på att jag har min dator helt för mig själv, känns det som lite överkurs att logga in varje gång jag drar igång eller startar om den. När jag fick den nya behövde jag inte heller göra det, men så kraschade Windows, och jag blev tvungen att installera om det. Efter det blev jag uppmanad att logga in. Det fanns ett alternativ att kryssa i att jag inte ville hålla på med det, men det struntade min dator fullständigt i. Till slut nappade jag på möjligheten att använda en pinkod istället. Den gjorde jag så enkel att jag kunde skriva den utan att ta på mig glasögonen. Med tillvänjningen var det värre. Det var så i flera veckor, men jag blev ändå lika förvånad varje dag, när jag upptäckte att datorn väntade på inloggning. Jag visste att jag gjorde något mer avancerat i den gamla datorn för att slippa logga in, men frågan var vad. Jag försöker anteckna allt sånt, men antingen har jag missat det, eller också har jag inte gjort det alls. Nu googlade jag fram lösningen igen, så nu är datorn inloggad och klar när jag sätter mig här. Att man måste in i kommandotolken för att hitta rätt kryssruta tycker jag faktiskt känns som överkurs. Det borde räcka med att ändra inloggningsalternativen. Men varför göra det enkelt om man kan krångla till det?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar