torsdag 16 november 2017

Torsdag.

Vid tidigare utrensningar av cyklar har jag varit orolig för om vaktmästarna var klara med sin uppgift, så jag vågade ta bort märkningen på mina cyklar. Igår rådde det ingen som helst tvekan om att så var fallet. I rummet där den cykeln jag använder står, fanns bara den kvar. På jobbet brukar tjänster som annonseras ut internt bli utskrivna och uppklistrade där alla kan se dom. I alla fall om vi är i ett sånt läge så man behöver minska ner på personal på just vår avdelning. Nu är det tvärtom, och då får man leta upp dom lediga jobben själv på Intranätet. För tillfället finns det bara en tjänst ute som miljöchef. Jag misstänker att den kräver mer utbildning än vad jag har. Annars har jag alltid varit lite avundsjuk på dom som kan gå i kjol och klackskor på jobbet. Knytblus lade en kollega till. Allra helst skulle jag förstås vilja ha ett jobb som man kunde sköta hemifrån klädd i joggingbyxor och raggsockor. Medan jag var sjukskriven hade magsjukan gått på min avdelning på jobbet. Den var jag förstås inte speciellt ledsen för att jag missade. Så hade vi fått besked om dagarna (nätterna för oss då) mellan jul och nyår. Vi hade förhandlat oss till att få vara lediga då, men ingångna avtal gäller tydligen bara åt ena hållet på min arbetsplats. Första veckan på nya året har jag i alla fall semester. Jag har inte papper på det heller, men nu har jag börjat boka upp den, så till jobbet tänker jag inte gå. När andra beställer solresor är min version av njutning ansiktsbehandling, frisörbesök och hotstonemassage.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar