fredag 10 november 2017

Shopping.

Eftersom det var enklare att sitta stilla än att lära sig gå med kryckor, har jag inte rört mig så mycket dom senaste veckorna. Ska jag börja jobba på måndag känns det som om jag skulle behöva komma igång lite under helgen. Idag cyklade jag ner till centrum för att uträtta några ärenden. Min plan för gummipackningen till armaturen i badrummet var att först fråga hos Elon. Det som inte finns där brukar Hammarstedts ha. Problemet med den butiken är att den ligger i Madesjö. Cyklar man känns det som utanför Nybro. Klockan var dessutom tolv, så jag var orolig att dom hade lunchstängt. Jag ville inte cykla dit i onödan, så jag ringde istället. Det där med lunchstängt var rätt. Dessutom hade han ingen sån packning. Alternativen som återstår är att någon vet var i Nybro man kan tänkas få tag i en sån, att min hyresvärd håller med sånt eller att jag köper det på nätet som allting annat. Jag skulle bara titta in hos optikern för att köpa putsmedel till mina glasögon. Nu var hon jag trivs bäst med ensam där och hade bara mig att serva, så det blev en massa provande av bågar också. Det är alltid svårare att hitta såna man gillar när man behöver dom, så nu antecknade vi några alternativ på en lapp tills det blir aktuellt. Ännu bättre serviceläge var det i Butik Julia. Jag gick bara in för att kolla ett par byxor som dom hade lagt upp på sin Facebooksida. Dom var ingenting för mig, men båda tjejerna (den ena är jämngammal med mig) där inne ägnade sig helhjärtat åt att hitta andra kläder till mig. Det går ju så mycket lättare när man själv inte behöver göra något annat än att prova, så det blev en hel kasse full. Det kanske är tur att jag egentligen tycker det är tråkigt att shoppa kläder. Nu händer det inte så ofta, men när det väl sker blir det desto mera på en gång. Byxor vill jag ha såna som är höga i midjan. Då är det lika bra att passa på när det finns. När modet säger lågt skuret får jag inte tag i några byxor alls.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar