söndag 26 november 2017

Prismedveten? Inte jag.

Efter klippningen i fredags var jag inne på posten på Willys på vägen till Kvantum. Jag är helt värdelös på att jämföra priser, men den här gången kunde jag inte missa hur mycket dyrare Kvantum var. På Willys sålde man tre stora Apotekarnes julmust för femton spänn. På Kvantum fick man två för tjugo. För några veckor sedan träffade jag två damer som var ute och handlade till en danskväll. Det skulle bres smörgåsar till massor av folk. När man skulle ha så mycket, kan jag tänka mig att det var lönt att gå till flera olika butiker, för att köpa det som var billigast på dom olika ställena. Fast jag har förstått att det finns dom som bara handlar till sin egen lilla familj som gör likadant. Det får väl vara tills jag går i pension, om jag lever så länge. Då lär man väl ha mer tid än pengar. Nu när jag jobbar önskar jag att jag bodde någonstans där man kunde handla dagligvaror på nätet, och få dom hemkörda. Det vore säkert dyrare, men definitivt tidsbesparande. Dom flesta e-handlarna har kört Black Friday hela den här helgen. Det har varit ett fasligt plingande i både telefon och dator med olika erbjudanden. Det enda jag föll för var Lykos. Där handlar jag ändå, så jag passade på att spara ett par hundra genom att köpa tre saker på en gång och bara betala för två. Dom står ju lika bra hemma hos mig. Så hade jag lite tur med att mina doftljus var på upphällningen just den här helgen. Annars hade jag missat att dom var nersatta. Dom var så billiga så jag fick köpa ett extra för att slippa betala frakten. Det blir lite bökigare för dom, som får packa ett ojämnt antal av dom där stora glasburkarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar