måndag 6 november 2017

Minnet är bra men kort.

Sedan jag började laga mat och frysa in portionsförpackningar vill jag ha det lite organiserat. Jag vill ha överblick över vad som finns i frysen, så jag kan bestämma mig för vad jag är sugen på. Det har jag löst med en lista i datorn, där jag bockar av portionerna efterhand som dom går åt. Häromdagen hade jag ändå börjat i köket. Då hade jag satt etiketten från matlådan på ärmen till pikétröjan jag hade på mig, för att komma ihåg att stryka den i datorn. Jag glömde den så tvärt att jag inte upptäckte den förrän jag gick förbi spegeln nästa dag. Då hade jag suttit här en hel kväll med etiketten på ärmen under munkjackan. Den måtte ha fäst bra i alla fall. Jag kände mig lite som farfar, som traskade iväg med skohornet kvar i skon, men han var betydligt äldre. Han hade visst gjort likadant med en febertermometer i rumpan, men den gången var jag inte med, så det slapp jag se.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar