söndag 19 november 2017

Vällastat.

Veckans paket var beställda från Apotea och Kaffekapslen. Jag kryssade i att få hämta båda på Kvantum, för dit ska jag ju ändå. Jag valde till och med DHL för Apoteas paket, för att båda skulle komma med samma leverantör. Jag fick avbryta betalningen när det strulade, och jag misstänker att det kan ha varit då leveransadressen också nollställdes. Jag tänkte aldrig på att dubbelkolla, och att det hade blivit fel upptäckte jag inte förrän paketet redan var på väg. Jag fick alltså cykla en extra sväng runt Circle K vid rondellen för att hämta det ena paketet. Tanken var att när jag hade hämtat båda lägga det i cykelkorgen och det med kapslarna på pakethållaren. Nu var paketet från Apotea större än vanligt, och fick inte plats i cykelkorgen. Som väl var hade jag med mig spännband, eftersom Kaffekapslens kartong brukar vara rejäl. Det gick att ställa paketen ovanpå varandra på pakethållaren och spännbanden räckte runt hela härligheten. Det höll hela vägen hem, men jag kände mig lite som killen på bilden. Jag träffade förresten en före detta arbetskamrat. Hon är pensionär numera, och det är visst inte så himla kul. Hon bor ute i skogen någonstans. Det är tråkigt att bara sitta där, men det är för jobbigt att ge sig ut och iväg på någonting.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar