onsdag 22 november 2017

Vintern på besök.

Vintern var på snabbvisit igår. Jag vågar fortfarande inte ge mig på att promenera till jobbet, och att cykla i minusgrader var extremt kallt. Speciellt som byxorna jag använder där nu är ett par ljusa sommarbyxor. Dom är sköna på jobbet, där det alltid är varmt, men inte mycket till ytterplagg. Å andra sidan hörde jag på två av mina arbetskamrater att arbetsbyxorna inte är mycket bättre. Båda hade tyckt det var så kallt på vägen till jobbet att dom började undra om dom hade glömt att ta på sig byxor helt och hållet. Ikväll är det regnigt och plusgrader igen. Det fanns till och med varmvatten när jag skulle duscha. Igår fick jag dra upp termostaten på det röda, för att slippa duscha kallt. Jag är glad att jag inte bor i Stockholm, för där verkade dom ha fått rejält med snö. Här kom det bara lite pudersnö, och den är borta nu. Jag körde omkull i morse, men det var inne på jobbet, där det var garanterat snöfritt. Jag skulle lämna tillbaka en vagn som jag hade tömt, och skickade iväg den i riktning mot killen som skulle ha den. Min tanke var att den skulle glida raka vägen bort till honom, men det blir sällan som jag har tänkt mig. Istället girade vagnen in mot ett skydd och välte. Man får vara glad att den var tom, så vi slapp plocka en massa från golvet. Ännu gladare är jag förstås att det inte var en stund senare och cykeln som gick omkull med mig på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar